2021. január 31., vasárnap

Havi összegzés - 2021 január

Hihetetlen, hogy máris eltelt egy hónap ebből az évből. És hogy mivel is telt 2021 januárja?

1. Olvasással

Ami az olvasást illeti, kb. az átlagomat hoztam. Januárban összesen 9 könyvet olvastam, ami elsőre soknak tűnik, azonban ennek nagy része mesekönyv volt. Oldalszámban így kicsit elmaradtam a tavalyi átlagomtól, de nem bánom. Lássuk, miket olvastam: 

Sheila Norton: Oliver

Sheila Norton: Charlie

Michael Ward: A Narnia-kód

Mymi Doinet: Pajkos mackók kalandjai

Sven Nordqvist: Amikor Findusz kicsi volt és eltűnt

Charlie Mackesy: A Kisfiú, a Vakond, a Róka és a Ló

Kiss Judit Ágnes: Babaróka ajándéka

Nagy Boldizsár (szerk.): Meseország mindenkié

Anne Tüllmann: Mit főz ki Pettson és Findusz?


2. Tervezéssel

Egy korábbi bejegyzésben említettem, hogy nem igazán szeretek könyves célokat kitűzni vagy megtervezni az olvasmánylistámat. Ennek oka az, hogy ha valami aktuálisan érdekel, nem biztos, hogy néhány hónap múlva is fog, addigra talán valami egészen más ragadja meg a figyelmemet. Ugyanakkor úgy gondolom, mégis jó dolog irányvonalakat meghatározni, hogy kb. milyen témákban, milyen műfajban, mely szerzőktől és mennyit szeretnék majd olvasni az év folyamán. Nekem ezek tipikusan február környékén szoktak körvonalazódni. Eddig ezek az ötletek merültek fel, ám a lista folyamatosan változik, bővül:

⁕ Minden héten legalább 1 könyvet elolvasok.

⁕ Minden hónapban legalább 1 mesekönyvet elolvasok.

⁕ Legalább 1 könyvet elolvasok Ljudmila Ulickajától. (Ez valószínűleg A lélek testéről és/vagy A mi urunk népe lesz.)

⁕ Legalább 1 könyvet elolvasok Szvetlana Alekszijevicstől. (Ez valószínűleg az Elhordott múltjaink lesz.)

⁕ Részt veszek az Értékeljünk 2021! kihíváson, melynek keretében minden olvasmányomat értékelem.

⁕ Részt veszek az Afroamericans kihíváson, mert ebben a témában még nem olvastam. A teljesítéshez 4 afroamerikai vagy rabszolgaság címkével ellátott könyvet kell elolvasni.


3. Konyhai kísérletezéssel

Az úgy kezdődött, hogy láttam egy videót arról, hogyan lehet otthon egyszerűen és pénztárcabarát módon növényi tejet készíteni. Ezen nagyon fellelkesedtem, mivel eddig is szívesen fogyasztottunk (volna gyakrabban) növényi tejeket, csak a bolti változatok szerintem nagyon drágák. Mondjuk a laktózmentes variánsok sem olcsók, és sajnos nálunk csak az jöhet szóba. Így lett a hónap alapanyaga a zabpehely, amiből nemcsak kókuszos zabtejet, hanem különféle sütiket is készítettem. És örömmel jelentem, hogy meglepően finomak lettek, pedig én ki nem állhatom a zabkását. És mondanom sem kell, hogy a férjem sem egy zabrajongó, de elismerte, hogy ezek tényleg finomak lettek. (Majd ha sok időm lesz, és van rá érdeklődés, feldobom a recepteket ide a blogra is.)

 

4. Mit csináltam még a hónapban?

- Megcsináltuk az éves leltárt a boltban. (Hurrá, egy évig nem kell újra!)

- Végignéztük a Pettson és Findusz rajzfilmsorozat összes részét, és közben nagyon jól szórakoztunk. 

- Teljesítettem 4 kihívást a molyon. (Olvassunk cicákról!, Olvassunk medvékről!, 5 dolog, amit meg kell tenned télen 2020, Olvassuk el (csakazértis) a Meseország mindenkié című könyvet)

- Bővítettem a kívánságlistámat és a várólistámat is néhány könyvvel. 

- Cuki könyvjelzőket készítettünk.



Az elkövetkezendő hetekben szeretném visszahozni az olvasást a hétköznapjaimba. Igyekszem befejezni a elkezdett olvasmányaimat, azután valószínűleg nekifogok Alice Walker Bíborszín című kötetének. Ja, és persze behozom a lemaradásomat az értékelésekkel...



 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése