2021. február 17., szerda

Elisabeth Kübler-Ross, David Kessler: Élet-leckék


Az elmúlt időszakban csupa olyan olvasmányt sikerült választanom, amik elég nehezek voltak, tele kegyetlenséggel és igazságtalansággal, ezért tudatosan egy olyan könyvet kerestem, ami kicsit visszaadja az élet és az emberek jóságába vetett hitemet.

Elisabeth Kübler-Ross az egyik leghíresebb tanatológiával foglalkozó szakember Raymond Moody mellett, akinek munkássága szintén úttörő volt ezen a területen. Magyarul megjelent könyvei közül a legismertebb talán A halál, mint ragyogó kezdet címet viseli, melyet kb. 8 éve én is olvastam, amikor elhunyt családtagjaimat gyászoltam. Szerettem ezt a könyvet és több embernek ajánlottam reménykeltő üzenete miatt. Az én világképembe nagy változást ugyan nem hozott, mivel mindig is hittem, hogy az élet a halállal nem ér véget. Ugyanakkor nagyon érdekesnek találtam, ahogyan leírta a haldoklás testi és lelki folyamatát, próbálva meggyőzni az olvasót arról, hogy a halálban nincs semmi félelmetes vagy fájdalmas. Úgy gondolom, ez így azért nem teljesen igaz. Hogy a halál mennyi megbánást és fájdalmat hoz, szerintem attól függ leginkább, hogyan éltük az életünket. Ezt a meglátásomat osztja e kötet két szerzője is, akik ezzel a könyvvel mindazt a tudást és életbölcsességet szeretnék megosztani velünk, amit attól a sok száz, sőt sok ezer haldoklótól tanultak, akiket munkájuk során a túlvilágra kísértek. 

Az Élet-leckék egy tömör és közérthető írás arról, hogyan éljük az életünket teljesebben és boldogabban. A könyv 14 fejezete 14 különböző életleckét dolgoz fel. Minden fejezet több alfejezetből áll, melyekben Kessler és Kübler-Ross a saját és pácienseik tapasztalataiból hoznak sok érdekes, megható és szemléletes példát a tanítások illusztrálására. Ez is az a típusú könyv, amit érdemes lassan, fejezetenként olvasni. S közben elelmélkedni az olvasottakon, saját tapasztalatainkon, tanulnivalóinkon.

A könyv lapjain útmutatást kapunk arra vonatkozóan, hogyan találjuk meg és éljük meg valódi önmagunkat, valamint hogyan alakíthatunk ki szeretetteljes, jól működő kapcsolatokat. Bölcs tanácsokat kínál arra is, hogyan dolgozzuk fel veszteségeinket, hogyan küzdjünk meg bűntudatunkkal, félelmeinkkel, haragunkkal. Segít abban, hogyan legyünk türelmesebbek, megbocsátóbbak, és hogyan fogadjuk el azokat a dolgokat, amiket elfogadhatatlannak érzünk. Rávilágít arra is, hogyan élvezhetjük jobban az életet, mi jelenti az igazi boldogságot és hogyan érhetjük el.

Egyszóval ez egy olyan könyv, ami jó, ha fent van az ember polcán, hogy bármikor belelapozhasson, ha egy kis lelki segítségre van szüksége. Egy olyan alapmű, amit érdemes mindenkinek legalább egyszer elolvasni az életben. Hiszen mindenkinek feladja az élet ezeket a leckéket, érdemes tehát felkészülni rájuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése