2021. január 29., péntek

Sheila Norton - Oliver - A macska, aki megmentette a Karácsonyt (Oliver 1.)

 

Amint megláttam, beleszerettem ebbe a borítóba! Cicás karácsonyi történet? Ezzel a cuki vörössel? Oh, ez kell nekem! Örültem is nagyon, amikor megtaláltam a karácsonyi ajándékaim között. Arra gondoltam, hogy Oliver ideális karácsonyi olvasmány lesz. Meg ideje volt már az Olvassunk cicákról! kihívást is teljesíteni.

Tulajdonképpen a könyvtől azt kaptam, amire számítottam: egy meseszerű, cukormázas történetet egy aranyos és intelligens macskáról, aki - csakúgy mint Alfie - segít a gazdáinak rendbe tenni az életüket.

Olly egy fogadóban él a gazdájával, ám egy éjjeli tűzeset következtében leég az otthona, s menekülni kényszerül. Egy kedves fiatalember találja meg az erdőben, aki hazaviszi, s szomszédaival közösen gondoskodik róla. Az emberek kedvességének köszönhetően Olly újra bízni kezd, s ahogy egyre jobban megismeri új gazdáit, rádöbben, hogy talán ő is a segítségükre lehetne.

Mivel a fogadó leégett, a kis faluban gyakorlatilag semmilyen közösségi rendezvényt nem lehet tartani, mert ez az épület volt minden ilyen esemény színhelye a nyugdíjasklubtól a bölcsődéig. Így aztán jó sok fejtörést okoz a helyieknek, hogy hol tartsák az összejöveteleket, amíg helyre nem állítják a fogadót. Ráadásul hamarosan itt a Karácsony, és csak egyetlen épület van a faluban, ahol a karácsonyi rendezvényt megtarthatnák... De az szóba sem jöhet...

Olly persze nem akármilyen macska, tökéletesen érti az emberi beszédet, és nagyon ügyesen "kommunikál" az emberekkel. Mondhatni orránál fogva vezet mindenkit. Rögtön észreveszi, ha valaki segítségre szorul, s azonnal akcióba is lendül. Oliver meglágyítja a szíveket és összehozza az embereket. Segít új munkát, otthont vagy épp társat találni, begyógyítja a gyászoló, önváddal küzdő és magányos szíveket, s eközben nem felejtkezik el négylábú barátairól sem. 

A történet szereplői egyébként annyira kedvesek és segítőkészek, amilyen a valóságban szerintem nincs is. Végül természetesen minden jóra fordul, minden probléma megoldódik, mindenki nagyon boldog, és igen, Oliver megmenti a Karácsonyt! Tényleg nagyon sziruposra sikeredett ez a sztori, de néha ilyen is kell...

A történetet egyébként Oliver meséli el E/1-ben. Először kicsit furcsa volt, hogy Olly minden fejezet elején és végén kiszól a kismacskának, akinek ezt a történetet elmeséli, de meg lehet szokni. Az, hogy a történet cseppet sem realisztikus, nálam semmit sem von le az értékéből. Hangulatkeltésre, kikapcsolódásra pont ideális. Macskarajongóknak nagyon ajánlott! Akik Alfiet szerették, Oliverben sem fognak csalódni!

Értékelés: ★★★★★


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése