2023. november 1., szerda

Frankenstein pohárkrém - Süssünk Halloweenre! 2023

Idén egy viszonylag egyszerű, de nagyszerű pohárkrémet készítettem a Süssünk Halloweenre!  kihívásra egy last minute ötlettől vezérelve.


Első lépésként fogtam pár whiskys poharat (a négyzetes formája miatt) és alkoholos filccel igyekeztem Frankenstein fejet rajzolni rá. A krém egy zöld ételfestékkel színezett mascarponés krém lett, ezt rétegeztem csokiba mártott kakaós gofridarabokkal, a tetejére pedig kakaós tortadara került haj gyanánt. 

1. Kakaós gofri csokibevonattal

A kakaós gofri elkészítéséhez BebePiskóta receptjét használtam. 

Hozzávalók: 27 dkg liszt, 3 dkg kakaópor, 2 tojás, 2,5 dl tej, 1 dl olaj, 3-4 ek cukor, fél csomag sütőpor + 100 g étcsokoládé a bevonáshoz

Miután kisültek a gofrik, felolvasztottam 100 g étcsokoládét és ebbe mártottam a gofrik egyik oldalát. Amíg a csokibevonat dermedt, elkészítettem a krémet.

2. Krém

Hozzávalók: 250 g habtejszín, 250 g mascarpone, 10 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, zöld ételszínezék + kakaós tortadara a szóráshoz

A cukrokat félig kikevertem a habtejszínnel, majd hozzáadtam a mascarponét és kb. 1 tk zöld ételfestéket, és krémesre kevertem az egészet.

Megjegyzés: 1 ek aromával vagy likőrrel lehet ízesíteni a krémet (pl. menta, pisztácia, mandula)

3. Összeállítás

Egy csokis gofrit kis darabokra vágtam össze. A pohár alját és oldalát megkentem a krémmel, majd erre szórtam a gofridarabokat.

Aztán újra krém, gofridarabok, végül a tetejére ismét krém került, amit megszórtam gazdagon a tortadarával. 

Ezzel el is készült a Frankenstein pohárkrémünk. Fogyasztás előtt érdemes hűtőbe tenni pár órára. 

Jó étvágyat hozzá!

 

Mivel nekem mind a gofriból, mind a krémből maradt, úgy döntöttem, hogy töltött gofri lesz belőlük. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése